Rozvoj technických dovedností na ZŠ
- Napsal Marty Jonson
MŠMT, OPVK výzva č. 57
CZ.1.07/1.1.00/57.1228
Projekt je zaměřen na rozvoj technických dovedností.
V rámci programu budou podpořeny tyto aktivity:
1. Rozvoj technických dovedností žáků na druhém stupni základní školy.
Závěrečná zpráva
- Napsal Marty Jonson
Registrační číslo projektu: 01771562
Název projektu: Ozdravný pobyt dětí
Název překladatele: Městské gymnázium a Základní škola Jirkov, Krušnohorská 1675, 431 11 Jirkov
Zpracoval: Mgr. Martin Reihs
Ke dni: 13. 05. 2016
Výzva - ozdravný pobyt dětí
- Napsal Marty Jonson
Dne 30. 11. 2015 je zahájeno podávání nabídky na „Ozdravný pobyt dětí“ realizovaný v rámci národních programů SFŽP ČR.
Výzva je vyhlášena ke dni 30. 11. 2015 a podání nabídek končí dne 16. 12. 2015 v 9:00 hodin.
Informační materiály v elektronické podobě ZDE.
ZS JIRKOV Vyzva_k_podani_nabidky
ZS JIRKOV Příloha č. 2_Kryci list
„Sedmikráska“, reg.č. CZ.1.07/1.1.00/53.0011
- Napsal Marty Jonson
Realizace projektu: 1. 9. 2014 – 31. 7. 2015
Cílem projektu je motivace žáků základních a středních škol k přijetí zásad zdravého životního stylu, naučit je rozpoznávat skutečné hodnoty a priority života, nasměrovat správně jejich postoje, připravit je co nejlépe do života a posílit jejich fyzickou i psychickou kondici. Konkrétním cílem je realizace aktivit zážitkovou formou v 7mi oblastech ve kterých si žáci vyzkouší např.: vaření za účasti odborníka na zdravou výživu, pravidla silničního provozu, metody správného cvičení a protahování z důvodu dobré regenerace těla a poskytování první pomoci. Aktivity budou také obsahovat i exkurze do protidrogové vlakové soupravy „Revolution Train“ nebo dvoudenní výcviková soustředění zaměřené na pohybové aktivity a upevnění základních kompetencí v oblasti zdravé výživy.
7 oblastí aktivit, které projekt nabízí školám v Ústeckém kraji:
1) ZDRAVÁ VÝŽIVA
Přímá práce se žáky:
Vaření zdravých jídel v hodinách za účasti odborníka, vydání minikuchařky, přednášky, pracovní listy.
Témata – příprava jednoduchých zdravých jídel, poruchy příjmu potravy: anorexie, obezita.
Dodání pracovních pomůcek do škol – např. pyramida zdravé výživy
Pro pracovníky školy:
Školení personálu školní kuchyně, vaření zdravých jídel za účasti odborníka, návrhy optimalizace automatů na školách, vhodné složení potravin ve školních kantýnách, optimalizace spotřebního koše
2) DOPRAVNÍ VÝCHOVA
Přímá práce se žáky:
Pasivní výuka ve školách v hodinách aktivní výuka na hřišti – témata: prevence rizikového chování, dopravní značky, bezpečné chování v provozu, řešení dopravních situací, ukázky nebezpečných dopravních situací, příprava na budoucí roli řidiče, postup v případě dopravní nehody apod.
3) SPORT
Přímá práce se žáky:
Návštěva odborníka v hodinách tělocviku, ukázky alternativních sportů -témata – pohybový režim, vyváženost sportovních a odpočinkových aktivit, apod.
Vybavení drobným sportovním náčiním
Pro pracovníky školy:
Školení pedagogů / tělocvikářů – motivační hodnocení žáků vycházejí ze somatotypu žáka, posuzování osobních výkonů každého jednotlivce a jejich zlepšování.
4) PREVENCE
Přímá práce se žáky:
Návštěva odborníka v hodinách, využití interaktivní pomůcek – opilecké brýle, těhotenské břicho apod.
Témata – alkohol, drogy, odpovědné sexuální chování, rozhodovací dovednosti pro řešení, jak se nestát závislým, nebezpečný internet, násilné chování.
Exkurze „Revolution train“ v Praze – návštěva vlakové soupravy.
Pracovní pomůcky do škol
Pro pracovníky školy:
Workshop pro pedagogy / preventisty – setkání s odborníky, výměna zkušeností napříč školami apod.
5) ZDRAVÍ
Přímá práce se žáky
Dvoudenní výjezdní pobyt s tematickým zaměřením na zdravý životní styl a dopravní výchovu
Témata – kombinace projektem řešených oblastí obohacená pobytem v přírodě a zdravou stravou a odborníky
Pro pracovníky školy:
Workshop pro pedagogy na téma den zdraví - setkání s odborníky, výměna zkušeností v pořádání dne zdraví na školách apod.
6) PRVNÍ POMOC
Přímá práce se žáky:
Tematické DVD, pracovní listy apod., návštěva odborníka v hodinách – 1. pomoc.
Vybavení školy resuscitačním modelem
7) ZDRAVÁ ŠKOLA
Pro pracovníky školy:
Workshop pro pedagogy na téma Zdravá škola – setkání s odborníky ze Státního zdravotnického institutu a KÚ Ústeckého kraje, výměna a přenos zkušeností ze škol zařazených do sítě „Zdravých škol“.
Udržitelnost
- Napsal Marty Jonson
V letech 2012 až 2014 se naše škola zúčastnila vzdělávacího projektu „Chci překonat bariéry“, č. CZ.1.07/1.1.34/02.0056.
Projekt byl zaměřen na prohloubení a zkvalitnění výuky cizích jazyků na ZŠ. Ve spolupráci s regionálními odborníky připravili pedagogové vzdělávací materiály v cizím jazyce, AJ, RJ, NJ, které jsou využívány jako doplněk výuky. Žáci tak mají možnost si „hlubší“ formou osvojit základní komunikační a prezentační dovednosti. Díky natočeným videoprezentacím zúčastněných žáků je pro další nastupující ročníky výuka cizího jazyka i humornou formou poznání.
V rámci projektu vznikla učebnice, která obsahuje pracovní listy ve čtyřech samostatných sešitech. Tři z nich obsahují pracovní listy v jednom z cizích jazyků a čtvrtý je souhrnem všech zadání. Tato učebnice je zdarma ke stažení pro žáky i veřejnost na webových stránkách školy, v sekci „učebnice“.
V rámci udržitelnosti projektu, v období 2014 – 2016 bylo podpořeno celkem 780 dětí, ve třech jazycích AJ, RJ, NJ.
Učebnice
- Napsal Marty Jonson
Vážení přátelé,
předkládáme Vám k dispozici výspupy prpojektu "Chci překonat bariéry", jehož cílem bylo zábavnou formou přiblížit žákům základních škol výuku cizího jazyka. Konkrétně anglického, německého a ruského. Žáci prvního a druhého stupně navštěvovali zajímavá místa v okolí Chomutova, Jirkova a Mostu, vypracovávali úkoly připravené pedagogy, hovořili mezi sebou v daných jazycích, vedli rozhovory v informačních centrech apod. Celkem bylo navštíveno 15 míst a pro tato místa bylo zpracováno 15 zadání pracovních listů, které byly přeloženy a upraveny pro každý jazyk zvlášť.
Učebnice, jak je výtisk nazván, vám přináší tyto pracovní listy ve čtyřech samostatných sešitech. Tři z nich obsahují pracovní listy v jednom z cizích jazyků a čtvrtý je souhrnem všech zadání, ovšem jsou uvedena v českém jazyce. Věříme, že se vám naše materiály budou líbit, žákům zpříjemní poznávání cizího jazyka v praxi a současně se zvyšováním znalostních kompetencí v jazycích navštívíte zajímavá místa našeho regionu.
MATERIÁLY KE STAŽENÍ
Projekt „Chci překonat bariéry č. CZ.1.07/1.1.34/02.0056“
- Napsal Marty Jonson
Žáci ze ZŠ Krušnohorská a ZŠ Budovatelů mají za sebou pracovní kemp v rámci projektu „Chci překonat bariéry“, jehož nositelem je 4. ZŠ (dnes Městské gymnázium a základní škola Jirkov). Tento projekt má za úkol prohlubovat jazykové znalosti dětí skrze poznávání významných architektonických, historických nebo přírodních památek v našem kraji. Pět dní strávili žáci v autokempu Červený Hrádek, kde s pomocí pedagogů a odborníků sestavovali scénáře a stříhali dříve natočený materiál, aby tak dali vzniknout filmu, který shrne jejich práci. To vše děti zvládají v cizích jazycích, a to v angličtině, němčině a ruštině. Celý kemp ovšem nebyl pouze o natáčení, stříhání, upravování. Na každý den byl pro účastníky kempu připraven zábavný večer, jehož náplní bylo například batikování triček, hraní míčových her, minigolf, táborák či dokonce stezka odvahy. Žáci si pracovní kemp moc užili a přitom si procvičili konverzaci v cizím jazyce a naučili se spoustu nového kolem tvorby filmu.
Projekt „Chci překonat bariéry č. CZ.1.07/1.1.34/02.0056“
TATO AKTIVITA JE SPOLUFINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR, POSKYTOVATELEM DOTACE JE ÚSTECKÝ KRAJ
Na Chomutovsku se zrodila další spolupráce mezi základními školami. Nositelem nového projektu je ZŠ Jirkov, Krušnohorská 1675. Projekt „Chci překonat bariéry“ navazuje na dřívější úspěšný projekt „Můj region“, který pomáhal žákům poznat svůj kraj zábavným způsobem. Ve spolupráci s regionálními odborníky budou pedagogové připravovat pracovní listy, které budou žákům k dispozici nejen v češtině, ale i v cizích jazycích, a to v angličtině, němčině a ruštině. Jedinečností tohoto projektu je, že se děti dostanou i pryč ze školních lavic. V plánu jsou exkurze, kde budou účastníci z řad žáků 1. a 2. stupně základních škol plnit dané úkoly a pod dohledem pedagoga také pořizovat videozáznamy a fotodokumentaci. Žáci dokonce o prázdninách vycestují se svými učiteli na týdenní pracovní kemp, kde bude jejich úkolem zpracovat materiály nasbírané během školního roku na exkurzích.
Interakci mezi dětmi z partnerských škol v rámci projektu zajistí besedy „Žáci žákům“, během kterých se na jednotlivých školách budou konat prezentační přednášky, kde žáci za doprovodu vyučujícího předvedou svou práci. Projekt „Chci překonat bariéry“ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR, poskytovatelem dotace je Ústecký kraj.
V rámci tohoto projektu vznikají výukové materiály v anglickém, německém a ruském jazyce. Regionální pracovníci připravují podklady z různých zajímavých míst našeho regionu. Žáci poté pod vedením pedagogů vytvářejí pracovní listy. Žáci se tak dozvídají zajímavosti ze svého okolí a současně si procvičují angličtinu, němčinu či ruštinu. Dnes již jsou připraveny výukové materiály o Kludského vile v Jirkově, o Zooparku v Chomutově, o Aquadromu v Mostě a o Božím Daru.
Projekt "EU peníze školám"
- Napsal Marty Jonson
- Výsledkem projektu EU peníze školám je v rámci OP VK zavedení nové oblasti podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách (ZŠ), jejím smyslem je podpořit rozvoj oblastí, které se dlouhodobě ukazují jako problematické. Podporou sedmi vytipovaných témat a koncentrací finančních prostředků na ně by mělo dojít ke zlepšení situace:
- - čtenářská a informační gramotnost
- - cizí jazyky
- - využívání ICT
- - matematika
- - přírodní vědy
- - finanční gramotnost
- - inkluzivní vzdělávání
Zlepšení výuky v těchto oblastech bude dosaženo metodickým vzděláváním pedagogických pracovníků, tvorbou a následným používáním nových metodických pomůcek a učebních materiálů. Zvýšení účinnosti práce se žáky v prioritních tématech bude probíhat individualizací výuky prostřednictvím dělení hodin nebo podporou při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných. Snížení výskytu rizikového chování u žáků ZŠ a podpory rovného přístupu ke vzdělávání bude v projektu podpořeno zapojením asistenta pedagoga, školního psychologa, speciálního pedagoga nebo zavedením programu primární prevence.
Na jmenované aktivity je v rámci OP VK vyčleněna celková částka 4,5 mld. Kč, kterou mohou využít všechny základní školy v ČR, mimo území hlavního města Prahy. O finanční dotaci si může ZŠ požádat předložením projektové žádosti. Žádosti bude možné předkládat v rámci průběžné výzvy na oblast 1.4. Výzva potrvá až do vyčerpání celé částky, tj. 4,5 mld. Kč, nejdéle však do 20. prosince 2012.