Návštěva lezecké arény - VI.D
- Napsal Mgr. Jaroslava Armstarková
V úterý 27. 06. 2017 se žáci ze VI.D vypravili do lezecké arény. Nejprve se seznámili se zásadami bezpečného lezení. Vyzkoušeli si své síly a odvahu. Všem patří pochvala za překonání několika metrů a obdiv těm, kteří se i několikrát dostali až na samý vrchol stěny. Celá tato akce byla odměnou za 6. místo ve školní sběrové soutěži. /viz. fotogalerie/
ŠVP Zásada 2017 - 4.A a 9.A
- Napsal Mgr. Jaroslava Armstarková
Od 12. do 16. 6. se třídy 4. A a 9.A zúčastnily školy v přírodě v Zásadě u Kadaně. Podnikli jsme několik výletů do Kadaně, byli jsme na koupališti, vyslechli jsme přednášku hasičů, hráli jsme hry, nemohly chybět ani vyhlášené ranní rozcvičky a celý týden jsme završili táborákem a následnou stezkou odvahy.
Počasí nám celý týden přálo, nálada byla výborná, jídlo vynikající a můžeme tedy říci, že jsme si školu v přírodě všichni moc užili.
Napsaly: Anička Kořínková a Majda Čapounová 9.A /viz. fotogalerie/
Rozvoj technických dovedností na ZŠ
- Napsal Marty Jonson

MŠMT, OPVK výzva č. 57
CZ.1.07/1.1.00/57.1228
Projekt je zaměřen na rozvoj technických dovedností.
V rámci programu budou podpořeny tyto aktivity:
1. Rozvoj technických dovedností žáků na druhém stupni základní školy.
Závěrečná zpráva
- Napsal Marty Jonson
Registrační číslo projektu: 01771562
Název projektu: Ozdravný pobyt dětí
Název překladatele: Městské gymnázium a Základní škola Jirkov, Krušnohorská 1675, 431 11 Jirkov
Zpracoval: Mgr. Martin Reihs
Ke dni: 13. 05. 2016

Výzva - ozdravný pobyt dětí
- Napsal Marty Jonson
Dne 30. 11. 2015 je zahájeno podávání nabídky na „Ozdravný pobyt dětí“ realizovaný v rámci národních programů SFŽP ČR.
Výzva je vyhlášena ke dni 30. 11. 2015 a podání nabídek končí dne 16. 12. 2015 v 9:00 hodin.
Informační materiály v elektronické podobě ZDE.
ZS JIRKOV Vyzva_k_podani_nabidky
ZS JIRKOV Příloha č. 2_Kryci list
„Sedmikráska“, reg.č. CZ.1.07/1.1.00/53.0011
- Napsal Marty Jonson
Realizace projektu: 1. 9. 2014 – 31. 7. 2015
Cílem projektu je motivace žáků základních a středních škol k přijetí zásad zdravého životního stylu, naučit je rozpoznávat skutečné hodnoty a priority života, nasměrovat správně jejich postoje, připravit je co nejlépe do života a posílit jejich fyzickou i psychickou kondici. Konkrétním cílem je realizace aktivit zážitkovou formou v 7mi oblastech ve kterých si žáci vyzkouší např.: vaření za účasti odborníka na zdravou výživu, pravidla silničního provozu, metody správného cvičení a protahování z důvodu dobré regenerace těla a poskytování první pomoci. Aktivity budou také obsahovat i exkurze do protidrogové vlakové soupravy „Revolution Train“ nebo dvoudenní výcviková soustředění zaměřené na pohybové aktivity a upevnění základních kompetencí v oblasti zdravé výživy.
7 oblastí aktivit, které projekt nabízí školám v Ústeckém kraji:
1) ZDRAVÁ VÝŽIVA
Přímá práce se žáky:
Vaření zdravých jídel v hodinách za účasti odborníka, vydání minikuchařky, přednášky, pracovní listy.
Témata – příprava jednoduchých zdravých jídel, poruchy příjmu potravy: anorexie, obezita.
Dodání pracovních pomůcek do škol – např. pyramida zdravé výživy
Pro pracovníky školy:
Školení personálu školní kuchyně, vaření zdravých jídel za účasti odborníka, návrhy optimalizace automatů na školách, vhodné složení potravin ve školních kantýnách, optimalizace spotřebního koše
2) DOPRAVNÍ VÝCHOVA
Přímá práce se žáky:
Pasivní výuka ve školách v hodinách aktivní výuka na hřišti – témata: prevence rizikového chování, dopravní značky, bezpečné chování v provozu, řešení dopravních situací, ukázky nebezpečných dopravních situací, příprava na budoucí roli řidiče, postup v případě dopravní nehody apod.
3) SPORT
Přímá práce se žáky:
Návštěva odborníka v hodinách tělocviku, ukázky alternativních sportů -témata – pohybový režim, vyváženost sportovních a odpočinkových aktivit, apod.
Vybavení drobným sportovním náčiním
Pro pracovníky školy:
Školení pedagogů / tělocvikářů – motivační hodnocení žáků vycházejí ze somatotypu žáka, posuzování osobních výkonů každého jednotlivce a jejich zlepšování.
4) PREVENCE
Přímá práce se žáky:
Návštěva odborníka v hodinách, využití interaktivní pomůcek – opilecké brýle, těhotenské břicho apod.
Témata – alkohol, drogy, odpovědné sexuální chování, rozhodovací dovednosti pro řešení, jak se nestát závislým, nebezpečný internet, násilné chování.
Exkurze „Revolution train“ v Praze – návštěva vlakové soupravy.
Pracovní pomůcky do škol
Pro pracovníky školy:
Workshop pro pedagogy / preventisty – setkání s odborníky, výměna zkušeností napříč školami apod.
5) ZDRAVÍ
Přímá práce se žáky
Dvoudenní výjezdní pobyt s tematickým zaměřením na zdravý životní styl a dopravní výchovu
Témata – kombinace projektem řešených oblastí obohacená pobytem v přírodě a zdravou stravou a odborníky
Pro pracovníky školy:
Workshop pro pedagogy na téma den zdraví - setkání s odborníky, výměna zkušeností v pořádání dne zdraví na školách apod.
6) PRVNÍ POMOC
Přímá práce se žáky:
Tematické DVD, pracovní listy apod., návštěva odborníka v hodinách – 1. pomoc.
Vybavení školy resuscitačním modelem
7) ZDRAVÁ ŠKOLA
Pro pracovníky školy:
Workshop pro pedagogy na téma Zdravá škola – setkání s odborníky ze Státního zdravotnického institutu a KÚ Ústeckého kraje, výměna a přenos zkušeností ze škol zařazených do sítě „Zdravých škol“.
Udržitelnost
- Napsal Marty Jonson

V letech 2012 až 2014 se naše škola zúčastnila vzdělávacího projektu „Chci překonat bariéry“, č. CZ.1.07/1.1.34/02.0056.
Projekt byl zaměřen na prohloubení a zkvalitnění výuky cizích jazyků na ZŠ. Ve spolupráci s regionálními odborníky připravili pedagogové vzdělávací materiály v cizím jazyce, AJ, RJ, NJ, které jsou využívány jako doplněk výuky. Žáci tak mají možnost si „hlubší“ formou osvojit základní komunikační a prezentační dovednosti. Díky natočeným videoprezentacím zúčastněných žáků je pro další nastupující ročníky výuka cizího jazyka i humornou formou poznání.
V rámci projektu vznikla učebnice, která obsahuje pracovní listy ve čtyřech samostatných sešitech. Tři z nich obsahují pracovní listy v jednom z cizích jazyků a čtvrtý je souhrnem všech zadání. Tato učebnice je zdarma ke stažení pro žáky i veřejnost na webových stránkách školy, v sekci „učebnice“.
V rámci udržitelnosti projektu, v období 2014 – 2016 bylo podpořeno celkem 780 dětí, ve třech jazycích AJ, RJ, NJ.
Učebnice
- Napsal Marty Jonson
Vážení přátelé,
předkládáme Vám k dispozici výspupy prpojektu "Chci překonat bariéry", jehož cílem bylo zábavnou formou přiblížit žákům základních škol výuku cizího jazyka. Konkrétně anglického, německého a ruského. Žáci prvního a druhého stupně navštěvovali zajímavá místa v okolí Chomutova, Jirkova a Mostu, vypracovávali úkoly připravené pedagogy, hovořili mezi sebou v daných jazycích, vedli rozhovory v informačních centrech apod. Celkem bylo navštíveno 15 míst a pro tato místa bylo zpracováno 15 zadání pracovních listů, které byly přeloženy a upraveny pro každý jazyk zvlášť.
Učebnice, jak je výtisk nazván, vám přináší tyto pracovní listy ve čtyřech samostatných sešitech. Tři z nich obsahují pracovní listy v jednom z cizích jazyků a čtvrtý je souhrnem všech zadání, ovšem jsou uvedena v českém jazyce. Věříme, že se vám naše materiály budou líbit, žákům zpříjemní poznávání cizího jazyka v praxi a současně se zvyšováním znalostních kompetencí v jazycích navštívíte zajímavá místa našeho regionu.

MATERIÁLY KE STAŽENÍ